Mire készülnek az antifasiszták az idei Nagy Imre-emléknapon?
tamastibi|2010. jún. 14. 10:05|31 komment, szólj hozzá te is!
298 as, antifasiszták, antisztálinisták, DonáthFerenc, NagyImre
A Nagy Imre Társaság Budapesti Szervezete június 16-án két megemlékezésre hívja mindazokat, akik tisztelik Nagy Imre és mártírtársai emlékét. Délelőtt 11 órakor a Parlament közelében, a Vértanúk terén álló Nagy Imre-szobornál találkoznak csendes megemlékezésen, majd délután 15 órakor az Új Köztemető 301-es parcellájánál gyűlnek össze.
Az idei megemlékezésnek aktuális tartalmat is adnak az 1958-as kivégzésekre emlékezők. Donáth Ferenc mindezt úgy foglalta össze, hogy a temetőben a 298-as parcellánál ismét kifejezik elutasító véleményüket, mivel Boross Péter, aki legújabban az új alkotmány előkészítésében is szerepet kapott, a Nemzeti Emlékhely és Kegyeleti Bizottság elnökeként főszerepet játszott a parcellában kialakított botrányos állapotok fennmaradásáért.
A megemlékezők idén június 16-án tiltakozni kívánnak a szélsőségesek által éppen június 16-ára meghirdetett antiszemita filmvetítés ellen is. (Az interneten terjesztett információk szerint a Gede Testvérek vetítik le - a korábbi Jud Süss vetítéshez hasonlóan - a nácik által készített "Az örök zsidó" című "dokumentumfilmet"...)
Nagy Imre kivégzésének évfordulóján kötelességüknek tartják arra is figyelmeztetni, hogy az igazságszolgáltatás gépezetét soha többé ne használja fel senki politikai leszámolásra.
További részletek itt:
http://stop.hu/articles/article.php?id=683317
Hozzászólások
Eddig 31 komment érkezett (
)
1.
Funyi1
2010. 06. 14. 10:39
Naszóval!
EZZEL a Nagy Imrével NEM BÜSZKÉLKEDNÉK!
- a történemi szerepe már NEMZETKÖZI szinten is enyhénszólva is necces!
..., most már a történelmi kutatások szerint szinte biztos, hogy az Orosz Cáricsalád kiírtását végző Internacianista kommandó tizenkét tagjának egyike volt!
- Nagy Imre úgy volt Magyarország Miniszterelnöke, hogy NEM VOLT MAGYAR ÁLLAMPOLGÁR!
.., s ráadásúl a II. Ukrán Front NKVD-s századosa volt!
Vasgyis az Antifasisztáknak nem kellene semmire készülniük, - inkább hagynák már békén a Magyar társadalmat!
2.
tamastibi (szerkesztő)
2010. 06. 14. 10:55
Nagy Imrét és még életben lévő, koncepciós perben halálra ítélt társait 1958. június 16-án kivégezték. Évtizedekig az emléküket is tiltottnak minősítették, 1956 minősítésével kapcsolatban csak egyféle, "hivatalos" verziót engedélyeztek, amely durva hazugságokkal magyarok százezreit alázta meg.
A diktatúra összeomlása óta szabadon vitázhatunk Nagy Imréről, 56-ról is. Nem kell semmiben egyetérteni - még akkor sem, ha Sólyom László esetleg ezt időnként megpróbálja előírni.
Még az ilyen Funyi1 színvonalú emberek is szabadon kiröhögtethetik magukat álneves bejegyzéseikkel.
3.
jehu
2010. 06. 14. 11:03
+
"Még az ilyen Funyi1 színvonalú emberek is..." - de talán nem kellene hagyni, hogy mindenhol, hiszen arra nincs joguk.
És mégiscsak gyomorforgató.
4.
tamastibi (szerkesztő)
2010. 06. 14. 11:10
Így van. Blogomat úgy állítottam be, hogy minden hozzászólás moderálás után kerül be - ezért sűrűn előfordulhat, hogy egy-egy hozzászólás érdemtelenül sokat kénytelen várakozni. Ha viszont beengedek egy hozzászólást, az nem feltétlenül jelenti, hogy egyetértek vele. Az első hozzászólás például annyira elképesztő tükre egy jelenségnek, hogy közszemlére tettem.
A vitatott hozzászólás tehát számomra is dilemmát okozott. A NOLblog rendszeres látogatóinak bizonyára már elegük is van a delikvensből, elnézést kérek tőlük. Mindenesetre, már eddig is sok fölösleges provokációtól kíméltem meg a hozzászólások kiszűrésével a közösséget, és ezt mindenki másnak is ajánlom.
5.
KannibálTatárÚr
2010. 06. 14. 11:25
"Mindenesetre, már eddig is sok fölösleges provokációtól kíméltem meg a hozzászólások kiszűrésével a közösséget, "...
Tökílestítsd a munkádat! Szűrd ki a saját blogodat is!
6.
tamastibi (szerkesztő)
2010. 06. 14. 11:32
Szellemes javaslat. Annyit ígérhetek, hogy ha blogot indítasz, nem terhellek azzal, hogy olvasom és hozzászólok. Ez is egyfajta szűrés.
7.
KannibálTatárÚr
2010. 06. 14. 11:33
Legalább írd meg, hogy mit engedélyezel! Úgy szeretnék hozzászólni.
8.
.verecke
2010. 06. 14. 11:39
Megint lesznek vagy 20an akik nagyon félnek mindentől.
9.
Gordon
2010. 06. 14. 11:43
Tibor, mindenféle antifasiszta megmozdulásra szükség van ma Magyarországon! Sajnos itt a nolblogon is, egyre inkább. Sok sikert a megmozduláshoz!
10.
tamastibi (szerkesztő)
2010. 06. 14. 11:44
Az interneten mindenütt meghirdetett, de kapacitáshiány, gyávaság, egyebek miatt szinte sehol sem betartott moderálási szabályzatokat például nyugodtan irányadónak tekintheted.
Aki hozzá akar szólni, ne kocsmai modorban tegye.
Nem árt az sem, ha személyeskedés helyett a bejegyzés témájáról közöl valamit. Sőt, ha ez utóbbiról van szó, akkor is elvárható egy minimális színvonal (lásd az első bejegyzést, amely érdekes példája az ellenkezőjének, tehát csak illusztrációként tettem közzé.)
11.
tamastibi (szerkesztő)
2010. 06. 14. 11:47
Kedves Gordon, egyetértek:-)
(a fenti bejegyzésem még Kannibál szíves érdeklődésére adott válasz volt)
12.
maxval bircaman
2010. 06. 14. 12:18
1.
"most már a történelmi kutatások szerint szinte biztos, hogy az Orosz Cáricsalád kiírtását végző Internacianista kommandó tizenkét tagjának egyike volt! "
Ez hülyeség. A cár kivégzői között tényleg volt egy magyar kommunista is, Nagy Imre, de a "mi" Nagy Imrénk akkor onnan 2000 km-re tartózkodott. Nyiss ki egy budapesti telefonkönyvey és nézd meg benne hány darab Nagy Imre van.
A történetet annak idején Grósz Károlyék találták ki, kihasználva a névegyezést, s segítségük egy bécsi NYILAS magyar ügyvédnő volt, ugyanaz, aki mostanában a Jobbik holdudvarába tartozik.
13.
tamastibi (szerkesztő)
2010. 06. 14. 12:25
verecke megjegyzése:
"Megint lesznek vagy 20an akik nagyon félnek mindentől."
Biztosan nem hömpölyögnek majd ott százezrek. Ha az antifasiszta demonstrációknak sokkal nagyobb mozgósító erejük lenne, mint amilyen jelenleg van, nem is lenne semmi alapja bármilyen félelemnek. (Mert, az ugyebár nehezen cáfolható, hogy vannak, akik már régóta a határokat próbálgatják, szóval lehet némi alapja akár a félelemnek is. )
Sokkal többen vannak azonban, akik hozzánk hasonlóan vélekednek, mint ahányat a szélsőjobbosok szeretnének.
A nyilvánosság éppen arra való, hogy aki ilyen olyan okból nem megy el egy ilyen eseményre, de egyetért, legalább virtuálisan a közösség része maradjon.
A meghirdetett demonstrációnak nem a konfliktus-keresés a célja, hanem egy történelemszemlélet jelenlétének demonstrálása, személyes kiállás egy értékrend mellett.
14.
Freewolf
2010. 06. 14. 15:00
Kedves Tibor!
Ez ismét egy lesz az érdektelenségbe fulladó, operett megmozdulások sorában! Temetőben halottak ellen tiltakozni...., hát érdekes lesz!
15.
mudakiki
2010. 06. 14. 15:36
Meg kéne hivni az orosz cári család még életben lévő tagjait.Azok ,ugy gondolom. hiányoznak a teljes kegyeleti körhöz. Különösen Miklós cár és neje,valamint lányai. Nadj Imre különitményes forogna rendesen. De hagyjuk. Halottról vagy semmit ,vagy még ennyit sem. Max. nem hülyeség. Bizonyitott tény, de az orosz levéltárak még nem adták ki azokat az iratokat,amely a különitmény tevékenységével kapcsolatban bizonyitó erejü. Az orosz történészek azonban már tényként kezelik,hogy az.un. lett.....magyar különitménynek igenis rendkivül undoritó szerepe volt a cári család bestiális kivégzésében és a holtestek meggyalázásában.Lehet nem beengedni tamástibik.....már hozzászoktam,hogy nem nagyon barátkoztok az igazsággal.
16.
adamant
2010. 06. 14. 16:22
Az "Antifak" lassan befejezik Nagy Imre bedarálását is. Ki a következö "kommunista" áldozat, kedves antifák, akinek szobrot, mauzóleumot emléknapot, virágos bödönt kell nyitni ??
:((((((((((((
17.
imisti
2010. 06. 14. 19:36
Nem tudom,nem lesz-e az a sorsom,ami az eddig kimoderáltaké,de amit Funyi leír,abban van némi igazság!
Grósz Károly olvasta fel Nagy Imre Szu-ból megkapott anyagát,89 szeptemberében,és a "Szabadság" c.lap 1990-ben hozta le!Grósz 96-ban halt meg,ha hamisítás történt volna a nevében,lett volna ideje tiltakozni,ez viszont nem történt meg!
Az anyago Gorbacsov engedélyével adták át,G.ekkor már erősen nyugat felé orientálódott,egy ilyen hamisítvány erősen megingadta volna nyugaton G.hitelét!
Charles Gati így írt NI.-ről:...nem újdonság,hogy az NKVD informátora volt a 1930-as években::::Az is tény,hogy nem szólalt fel a politikai bizottság ülésen,mikor elvtársait,és kollégáit letartóztatták.Nem kétséges,hogy 1953-as miniszterelnöki kinevezése,amelyet a szovjet pártvezetés döntött el,annak is köszönhető,hogy Moszkvában megbíztak benne:Végül botcsinálta forradalmár lett.Október 23..-a és 28.-a között már a forradalom miniszterelnökeként egyáltalán nem értette a helyzetet,s csak a forradalom bukása után magasztosult hőssé!
Annyit kivánok hozzátenni,hogy azért ne hamisítsatok történelmet,vagy azt ne magyarázzátok félre csak azért,hogy legyen kit ,kivel szembeállítani!Azért meg főleg ne,hogy a rendszerváltás szellemiségét Nagy imre -örökségnek állítsátok be!
Nem akarok győzködni senkivel sem,de sem Gyf.sem pedig a rendszerváltók nem sajátíthatják ki maguknak NI,már csak azért sem,mert GyF esetében a kormányzásban
a határozatlanság,a kiuttalanság ,míg a rendszerváltóknál a hamis mítosz teremtése volt a cél Nagy Imre nevének felhasználásával!
Nem tudom,hogy a jobboldal milyen jogon,és milyen écából nyúlt NagyI. nevéhez,de az ő ügye az kb.a kommunisták belügye,ha úgy tetszik,és ehhez holmi jobboldali,vagy mint GyF kapitalista szellemiségűeknek vajmi kevés köze van!
Tessék csak ,tisztelt (?) jobboldal,más eszményt keresni magatoknak,aki passzol a mára már teljes egészében kikristályosodott eszmeiségetekhez!(Mit szóltok pl.Horthyhoz?..és Szálasi?!)
Az antifasisztáknak pedig ajánlanám pl.Ságvári Endrét,Schönherz Zoltánt,vagy a várban kivégzett(nyilasok által) Vörös Brigádok,Braun Évával az élen,vagy éppen a sopronkőhidán kivégzett Bajcsy-Zsilinszky-t,vagy a vasas ifiket!
Azért az nagyon érdekes,hogy a harsányan komcsizók,meg a komcsikat agyagba döngölők milyen jól megvannak a kommunistákkal,ha rájuk kell hivatkozni!!
18.
kopacsi
2010. 06. 14. 19:43
Maxval, köszi a hozzá szólásodat. Így igaz. Nagy Imrétől abban az időben kapott a család egy levelező lapot , a címzett, mint írtad kb. 2000 km.re volt az aktuális gyilkosságtól.
Mindenesetre igazán örülök, hogy úgy Funyi, mint Verecke, meg kanibálka nem tagadta meg önmagát. Siralmas egy banda vagytok. Csak egy napot kívánok nektek abban a halálraítéltek cellájában eltölteni, ahol Nagy Imre és társai vártak a kötélre.
Funyi, eddig sem nagyon vitatkoztam veled, de ezek után mély megvetésben részesítelek.
19.
mudakiki
2010. 06. 14. 20:30
csak tudnám,hogy mi ebben a blogban az ajánlanivaló? A kennel aggódik?
20.
kopacsi
2010. 06. 14. 21:22
"Charles Gati így írt NI.-ről:...nem újdonság,hogy az NKVD informátora volt a 1930-as években::::Az is tény,hogy nem szólalt fel a politikai bizottság ülésen,mikor elvtársait,és kollégáit letartóztatták."
Ugyan kérlek, mutasson valaki egyetlen moszkvai emigránsra, akinek volt bátorsága nemet mondani az NKVD-nek, és felszólalnia a politikai bizottság ülésén, mikor elvtársait, kollégáit letartoztatták?
Azt viszont tudom, hogy olyan félelemben éltek, hogy Maca néni, Nagy Imre feleségét haza kellett küldenie, mert a feszültségektől állandó fejgörcse és orrvérzése volt.
Azt azért nagyon szeretem, amikor tudálékos emberek utólag megmagyarázzák, hogy lehetetlen körülmények között, hogy kellett volna élni és viselkedni. Egy pici empátiát urai, ha lehetne. Egyszerű, csak egy hónapra képzeld magad a cipőjükbe.
21.
12szer
2010. 06. 14. 21:39
tamastibi! Megrősítem Gordon (9) hozzászólását. Sok sikert!
22.
mudakiki
2010. 06. 15. 5:27
Kedves Tamástibi......ez már pozitivum. Kellemes meglepetés. Köszönöm. Ami pedig Nadj Imrét illeti. Már nincsenek kétségek affelől,hogy a hét lett egyike volt. Arra is vannak utalások,hogy nem volt a két különitményes egyike, aki nem tüzelt. A holtestek meggyalázásában, beásásában, kiásásában, lesavazásában pedig őrségként vett részt az internacionalista lenincsapat. A nevezetes fürdőházban történtek után az osztagot a frontra vezényelték, de nem harcolni ,hanem az nkvd kötelékébe. A huszas évek végén Nagy Imre már mélyinternacionalizmusban leledzett, nkvd-s kiképző instruktor, majd később , ezmég régebbről ismert,....komintern biztos és a moszkva szálló egyik lakója lett. Forrás többek között a cári család életét feldolgozó jeles történész Eduard Ranzinsky neves ujkori orosz történész.Még mindig kutatja a témát és vannak uj fejlemények is,Most rendezi őket kötetbe.
23.
mudakiki
2010. 06. 15. 5:30
Eduárd Radzinsky orosz történész. Miklós cár élete és halála......
24.
tamastibi (szerkesztő)
2010. 06. 15. 5:50
Június 16-án a Vértanúk terén álló Nagy Imre szobornál lesz az első megemlékezés. A szobor zseniális szerintem. Úgy ábrázolja Nagy Imrét, az 1956-os - forradalmivá vált, e nem éppen így induló - kormány miniszterelnökét, hogy egy hídon áll. Azon a hídon, amely saját múltja, a számára természetes közeget jelentő kommunista párt elvárásai és a magyar miniszterelnök által népéért viselt felelősség között ível át.
Nagy Imre évekig küzdött Rákosiékkal, rengeteg megaláztatást szenvedett el, mégis a moszkvai utasítások feltétln elfogadójaként, a kommunista mozgalom katonájaként került október 23-án abba a helyzetbe, hogy nagyon gyorsan kellett változnia.
Párját ritkítja az az út, amit napok alatt megtett. És emberi, politikusi nagyságának legerősebb bizonyítéka, hogy a megtorlás árnyékában, amikor évekig, számtalan módon próbálták megtörni, nem adta fel azt az álláspontot, ahová eljutott.
Nagy Imre útjához szervesen hozzátartozik az, ahonnan elindult. És az is, ahová eljutott.
A vele kivégzett MAléter Pál is a kommunista hadsereg ígéretes tisztje volt, akitől azt várták el, lövesse szét akár a civileket is, ha a Nagy Szovjetunió eleln mernének tiltakozni. Átállt.
Nagy Imrével együtt végezték ki Gimes Miklóst, az egyetlent, akinek nem volt komoly vezető szerepe a forradalomban. Kádárék valószínűleg személyesen gyűlölték. Éppen azért, mert ő jutott el a korábbi nagyimrések közül a legmesszebbre a többpártrendszer, a teljes, korlátozatlan demokrácia követelésében. A Rákosi korszak elején azonban Gimes, ez az intelligens polgári értelmiségi egész tehetségét a rákosista gyűlöketpropaganda szolgálatába állította.Volt miért lelkifurdalást éreznie.
Mi, akik a 301-es parcellában és a Vértanúk terén az emlékezés napját hirdetjük, nem vaksági fogadalmat kérünk senkitől, magunktól sem. A magyar történelem a maga teljességében hordozza az üzeneteket. A hozzászólások nagy részéből látszik, hogy ezek az üzenetek nagyon sokakhoz nem jutnak el. Sebaj. Van időnk, van türelmünk.
25.
imisti
2010. 06. 15. 8:05
Azt hiszem,hogy 56 és Nagy Imre esetében egy valami nagyon hiányzik a köztudatból!
Az 56 -os események tárgyilagos,hangsúlyozom,tárgyilagos kielemzése!
Egyszer már a helyére kellene tenni a dolgokat,olyanoknak,akiket nem vakít el NI és társai mártíromsága,sem a kommuista-szocialista ellenesség,em pedig az ismét hol lappangva,hol elementáris erővelfelszinre törő horthyzmus,vagy nyilas eszmék!
Csak így lehet helyretenni a személyeket,a Rákosi és Kádár-korszakot!
És így nem lesz lyuk a történelmünkön,ami jelen pillanatban nagyon zavaró,és óriási tömegeknél okoz identitászavart!
Mert biztos,hogy az nem igaz,hogy kommunisták,és szocialisták nélkül nincs magyar antifasizmus,és a munnkásmozgalom megtagadásával pedig nincs jövője a szélsőjobb
elleni mai fellépésnek!És még lehetne sorolni,
26.
zili
2010. 06. 15. 12:29
9.-re
T. Gordon!
Antifasiszta megmozdulásra akkor van szükség, ha tényleges fasiszta(nemzeti szocialista) veszély van. Az 1989. óta divatos "antifasiszta" összejövetelek (mindig uaz a 200 ember) csak arra jók, hogy egyrészt komédiává tegyék az egészet, másrészt ha tényleg baj lesz, senki ne vegye komolyan témát. ld. a kismalac és a farka mesét!
27.
zili
2010. 06. 15. 13:55
15.-re
Ha az I. Vh. kitörésének körülményeit nézzük, abban II. Miklósnak hervadhatatlan érdemei voltak. II. Vilmos (a militarista, kardcsörtető, stb. stb.) szabályosan könyörgött Neki, hogy állitsa le a mozgósitást. Bőven megérdemelte, amit kapott. A család és a személyzet az más ügy!
28.
zili
2010. 06. 15. 14:10
20.-ra
T. Kopácsi!
Nem vagyok túl nagy hive az emberek feletti itélkezésnek, főleg nem 50-100 év múlva. Itt, ezeken az oldalakon is túl sokan magyarázzák el a történelem ismeretében, hogy mit hogyan kellett volna csinálni...
Sajnos a moszkvai emigráció nagyon is pontosan tudta, hogy mibe mászik bele, annak milyen erkölcsi-személyes ára van. Nem volt kötelező oda menni csicskásnak, hazai és külfödi területen tevékenykedő mészárosnak. ('69.-ben jártam a Krimben. Még akkor is emlékeztek Kun Bélára és csapatára. Az emlék nem volt hizelgő, és nagy örömmel emlékeztettek arra, hogy végül megkapta amit megérdemelt).
Nagy Imrében legalább '56. után volt becsület.
Becsületes kommunistából parcellák vannak a temetőkben, és nem az "ellenség" ölte meg nagy többségüket, hanem a saját cimboráik.
29.
blaci42
2010. 06. 15. 14:15
Már napok óta nem alszok, és egyre csak azon töprengek, tényleg, mit fognak csinálni. De lenne egy tippem, hívják meg Biszku Bélát, az most nagyon aktuális, és családban maradna a megemlékezés, sőt, az elvtársak egymást közt egy jót nosztalgiázhatnának is...
30.
kopacsi
2010. 06. 15. 20:35
Csak arra szeretném felhívni a becses figyelmet, hogy bár Sztálin 1953 Március 5.-én meghalt, de a róla szóló disznóságokat csak három év múlva (1956 Február) egy titkos pártkongresszuson merte Hruscsov is elmondani. Addig rettegtek a diktátortól, még halála után is.
31.
tamastibi (szerkesztő)
2010. 06. 17. 21:22
Az alábbi megjegyzéseket az itt nem regisztrált Donáth Ferenc kérésére továbbítom:
"Eörsi István sorai:
„Amikor kiléptem a Gyüjtőfogház kapuján, a szemetelő eső leírhatatlan illatokat csalt elő öltönyömből, mely Vácra érkezésem, tehát három év és három hónap óta raktárban várt rám bevegyszerezve. Sokáig ácsorogtam szemközt a nagy épülettel, nem volt kedvem megindulni a város felé. Eszembe jutott Pista, elsősorban ő, aztán a többiek, akiket azok mögött a falak között gyilkoltak meg. Aztán mind azok, akik a zárkában maradtak: szökevénynek éreztem magam. Az esőben, a bűzfelhőben – bármilyen patetikusan hangzik is ez ma –hűséget fogadtam a halottaknak." ( Eörsi István)
Ha Nagy Imre jó volt apáinknak, akik mögéje álltak, annak ellenére hogy korábbi miniszterelnöksége alatt éppen börtönben voltak, és Nagy Imre fémjelezte ügyért vállalták a börtön megismétlését, akkor bizonyosan jó okuk volt rá, amit nekünk érdemes megfontolnunk, különösen a mai időkben."